Rukovodilac odeljenja: Lela Mladenov
e-mail: lelamladenov@opstinasokobanja.com
Odeljenje za opštu upravu i društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na: poslove prijemne kancelarije, pisarnice, arhive i dostavne službe, poslove ličnih stanja građana, matičarske poslove, vrši kontrolu nad primenom propisa o kancelarijskom poslovanju, vođenje biračkog spiska, stručne i administrativne poslove za izbore i referendume, praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama i ustanovama čiji je osnivač opština i obezbeđuje uslove za rad i funkcionisanje Opštinske uprave, održava informacioni sistem i računarsku opremu, obavlja sve poslove iz oblasti medija i javnog informisanja (izrada predloga odlguka, priprema dokumentacije, komunikacija sa Komisijom za državnu pomoć, drugim komisijama iz ove oblasti i sl.).
U oblasti društvenih delatnosti obavlja poslove od neposrednog interesa za građane u cilju zadovoljavanja njihovih potreba u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, omladine i sporta, dečije i socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite, primarne zdravstvene zaštite, obavlja upravne, planske, analitičke i druge stručne poslove iz ovih oblasti, vrši nadzor nad radom ustanova u društvenim delatnostima u kojima je osnivač opština, prati stanje i ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova, koordinira i pruža stručnu podršku radu muzeja, biblioteke i drutih ustanova kulture i sporta čiji je osnivač opština, predlaže mere u cilju sprovođenja utvrđene politike u ovim oblastima, prati sprovođenje propisa, a obavlja i poslove vezane za društveno osetljive grupe, odn. poslove vezane za inkluziju Roma, poslove izbeglica, interno raseljenih lica i migranata; vrši poslove vezane za ostvarivanje prava lica sa smetnjama u razvoju, pruža pomoć organizacijama i udruženjima invalida i drugih socijalno-humanitarnih organizacija; obavlja poslove u vezi pitanja rodne ravnopravnosti i socijalne inkluzija; obavlja stručne i administrativne poslove za komisije iz nadležnosti Odeljenja, pruža neophodnu administrativno-tehničku pomoć interresornoj komisiji, predlaže odluku o mreži ustanova dečije i socijalne zaštite, osnovnog i srednjeg obrazovanja, donosi program mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoj oblika i usluga socijalne zaštite, u oblasti učeničkog i studentskog standarda obavlja poslove vezane za utvrđivanje prava na učeničke i studentske stipendije i kredite, smeštaj u domove, oporavak, regresiranje školarine, priprema predloge opštih i drugih akata, izveštaje i analize za potrebe organa opštine, obavlja poslove vezane za dodeljivanje priznanja koja ustanovljava opština, vodi evidenciju poklona funkcionera i zaposlenih, izuzev ako su posebnim aktom određena druga lica.
Odlučuje u upravnom postupku o pravu na dečji dodatak, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta, odsustva sa rada posebne nege deteta, naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, decu ometenu u razvoju i decu iz materijalno ugroženih porodica, odlučuje u prvom stepenu o priznavanju zakonom određenih prava borcima, vojnim invalidima i porodicama palih boraca, odlučuje o zahtevima za enenrgetski zaštićene kupce, odlučuje o zahtevima za besplatnu pravnu pomoć, postupa po zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja, stara se o primeni i sporovođenju propiza o zaštiti podataka o ličnosti, redovno ažurira informator o radu i podatke na zvaničnoj internet prezentaciji opštine, učestvuje u poslovima zaštite i evidentiranja kulturnih dobara na teritoriji opštine, kao i ratnih memorijala; staranje o zakonitoj i namenskoj upotrebi,održavanju i registraciji službenih vozila za potrebe opštinskih organa, u skladu sa propisima i internim aktima i vodi evidenciju o korišćenju službenih vozila; staranje o zakonitoj i namenskoj potrošnji goriva u skladu sa propisima i internim aktima i vodi evidenciju o potrošnji goriva, obavlja poslove ekonomata, vrši stručne i administrativne poslove koji se odnose na predstavke i predloge građana.
Stara se realizaciji ugovora o pružanju usluga koji se odnose na zagrevanje poslovnih (radnih) prostorija, održavanje, servisiranja i rukovanja sredstvima opreme i sredstvima veze, prevoza, dostavne poslove, štampe, odnosno umnožavanje pisanih materijala i servisiranja, pružanja usluga posluženja (toplih i hladnih napitaka) za potrebe organa Opštine i zaposlene u Opštinskoj upravi i usluga koje se odnose na fizičko – tehničko obezbeđivanje objekta i redovno održavanje higijene (čišćenje i spremanje) poslovnih (radnih) prostorija, a u zavisnosti od potrebe procesa i organizacije rada.
Priprema predloge akata u drugom stepenu o pravima iz oblasti koje su u okviru odeljenja i izveštava o toku prvostepenog predmeta.
Učestvuje u izradi odluke o budžetu opštine, učestvuje u sačinjavnju i realizaciji plana javnih nabavki, u sklopu čega vrši istraživanje tržišta u cilju efikasnog određivanja procenjene vrednosti i o tome dostavlja pisani akt službeniku za javne nabavke, priprema i u pisanoj formi dostavlja tehničke specifiacije službeniku za javne nabavke, kao i kontroli i overi dokumentacije koja predstavlja osnov za plaćanje u delu koji se odnosi na oblasti koje su u okviru odeljenja.
Prati izmenu propisa, izrađuje akcione planove, inicira usaglašavanje akata sa novim propisima, učestvuje u izradi normativnih akata, odnosno sačinjava nacrte istih iz navedenih oblasti Odeljenja, javlja se kao predlagač i izvestilac na sednicama Opštinskog veća i Skupštine opštine i vrši i druge stručne poslove za potrebe Skupštine opštine, Predsednika opštine i Opštinskog veća iz napred navedenih oblasti.
Vrši i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom opštine i opštim aktima.